Activități pentru Ziua Internațională a cărții

23 aprilie 2015

Dragi copii, și anul acesta, la fel ca-n fiecare an, se sărbătorește Ziua Internațională a cărții. Data exactă: 23 aprilie. Mai jos o să înșir câteva idei de activități pe care să le puteți desfășura cu această ocazie. Ar fi bine să încercați să nu faceți din acest eveniment ceva solemn, adică, de exemplu, să recitați cu voce gravă poezii în fața clasei sau a părinților, ci să faceți ceva distractiv, niște activități în care să-i implicați atât pe părinți, cât și pe frații sau surorile voastre, dar și pe colegii de la școală.

Să vedeți la ce m-am gândit eu că s-ar putea face, iar apoi vă invit să spuneți ce idei de activități aveți și voi.

1. Deghizați-vă în personajul vostru preferat! Vă place de Harry Potter, de Lyra sau Will Perry din Materiile întunecate, de Matilda lui Roald Dahl, de Apolodor, pinguinul călător, al lui Gellu Naum, de Micul Prinț, atunci încercați să vă îmbrăcați precum unul dintre personajele voastre favorite și să ne trimiteți fotografii. (Avem nevoie de o dovadă, vă dați seama.) Iată câteva exemple ceva mai jos:

 


[caption id="" align="aligncenter" width="350"] Omul invizibil[/caption]
[caption id="" align="aligncenter" width="350"] Cruella de Vil[/caption]
[caption id="" align="aligncenter" width="350"] Drumul pavat cu piatră galbenă[/caption]
 
2.  O întâlnire surprinzătoare! Sunt sigur că aveți mai multe cărți preferate. Iar în cărțile pe care le îndrăgiți sunteți fascinați, probabil, de personajele care trăiesc acolo. V-ați întrebat vreodată ce s-ar întâmpla dacă l-am pune pe August Pullman din Minunea de R. J. Palacio să se întâlnească cu băiețelul transformat în șoricel din volumul Vrăjitoarele de Roald Dahl?

 

Dar o întâlnire între două sau mai multe eroine cum ar arăta? Um, între Coraline și Annemarie Johansen din Numără stelele, de exemplu. Oare ar putea scăpa împreună printr-o ușă secretă într-o lume mai bună, în care Al Doilea Război Mondial să nu se fi întâmplat?

Petru a vedea cum ar putea decurge aceste întâlniri sau oricare altele între personaje de ficțiune, aveți toate instrumentele necesare: textele originale.

Încercați să faceți colaje – adică să luați dintr-o parte și să puneți în alta, combinând mai multe elemente din locuri diferite într-un alt loc – între dialogurile personajelor voastre preferate dintr-o carte și alte dialoguri din alte cărți. Tăiați și lipiți replici din cărți diferite într-un document nou ca să vedem și noi cum se înțeleg personajele voastre preferate.

 


[caption id="" align="aligncenter" width="500"] O întâlnire surprinzătoare![/caption]
3. Jucăriile-personaje! Aveți cuburi de Lego sau jucării, în general? Atunci această activitate este pe jumătate îndeplinită. Încercați să reproduceți scenele voastre preferate din cărți cu ajutorul pieselor de Lego sau cu ajutorul celorlalte jucării pe care le aveți la îndemână. Mai jos veți găsi un exemplu edificator, inspirat din cartea Hoțul fulgerului de Rick Riodan, despre cum să procedați.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=0jBIm--DqSQ[/embed]

 

4. Schimb de povești! Întâlniți-vă cu alți colegi (în secret sau la locul vostru de joacă preferat), aduceți o carte pe care ați citit-o, povestiți despre volumul pe care l-ați adus la întâlnire și apoi, în funcție de preferințele fiecăruia și de descrierile pe care le faceți, alegeți-vă o carte. După ce citiți cărțile pe care le-ați împrumutat, întâlniți-vă din nou și discutați despre ce ați citit. Sunt convins că fiecare copil va veni cu o altă viziune despre cartea pe care a citit-o.

book-exchange

5. Maeștrii improvizației! Se spune că dacă ești copil, ești un expert în arta improvizației. Copiii, atunci când sunt prinși că fac vreo boacănă, găsesc imediat pe cine să dea vina sau dezvoltă o explicație fantezistă care nu are cum să nu stârnească zâmbete. Astfel, ar trebui să fiți specialiști la următoarea activitate. Formați o echipă. Luați primul fragment dintr-o carte, iar apoi încercați să-l continuați. Stabiliți ordinea în care veți scrie. Primul scriitor va trebui să continue paragraful din carte. Apoi următorul copil la rând va scrie un nou paragraf în continuarea textului colegului său. Tot așa până la ultimul copil din echipă. La sfârșit desemnați un coleg dintr-o altă echipă să citească povestea pe care ați scris-o împreună.

stock-photo-many-hands-writing-partnership-word-250970662

6. Monumentul. Încercați să ridicați împreună cu colegii voștri un monument dedicat cărților. Puteți, de exemplu, face un portret de scriitor, compus din cărți, în stilul lui Arcimboldo. Sau, lăsându-vă imaginația liberă, puteți crea un monument abstract, à la Brâncuși, din obiectele din jurul vostru. După activitate, comparați monumentele pe care le-ați construit între ele și votați cel mai inspirat Monument al cărții.

 


[caption id="" align="aligncenter" width="350"] Bibliotecarul de Giuseppe Arcimboldo[/caption]

 

 

Vă invit să propuneți și voi activități sau, dacă apucați să realizați vreuna dintre propunerile de mai sus, să ne trimiteți câteva imagini cu activitățile pe care le-ați desfășurat.

Vă doresc lecturi multe și (extrem de) plăcute!

Hii-chan

Toate drepturile rezervate © Grupul Editorial ART