Cartea săptămânii la Planeta Arthur: „Cu toții au văzut o pisică” de Brendan Wenzel
🌟 Valoarea educativă a cărții
👀 Lumea arată diferit pentru fiecare!
Această carte le arată copiilor cum aceeași pisică este percepută în moduri diferite de diverse personaje: un copil, un câine, o albină, o pasăre sau un șoarece. Toți văd aceeași pisică, dar cu ochi diferiți – și asta e minunat! 🐕🐦🐜👧
🧠 O introducere în gândirea critică
Cartea stimulează copiii să înțeleagă că nu există un singur adevăr absolut – ci mai multe puncte de vedere. Le dezvoltă astfel gândirea critică, toleranța și capacitatea de a asculta.
🤝 Promovează empatia și înțelegerea
Văzând cum fiecare ființă percepe diferit aceeași realitate, copiii învață că perspectivele diferite nu sunt greșite. Aceasta este o lecție esențială pentru relațiile dintre oameni.
🎨 Dezvoltare artistică și senzorială
Ilustrațiile variate îi ajută pe copii să înțeleagă cum culoarea, forma și stilul pot reflecta emoții și perspective. Este o resursă vizuală perfectă pentru a vorbi despre artă și percepție!
🧒👧 Pentru ce vârstă este potrivită pentru această carte?
Recomandată pentru copiii de 3–7 ani, cartea este ideală pentru:
- grădiniță 🧸
- clasa pregătitoare ✏️
- clasa I 📚
Fiind o carte cu text scurt și imagini expresive, este excelentă pentru lectura împreună, atât în familie, cât și la clasă.
🗣️ Subiecte de discuție pentru părinți și profesori
🔄 Ce înseamnă să vezi lucrurile din perspectiva altcuiva?
– Cum a văzut copilul pisica? Dar câinele? Ce diferențe observăm?
– A fost vreo vedere „corectă” sau toate au fost bune în felul lor?
❤️ Ce simțim când altcineva nu vede lucrurile ca noi?
– E în regulă să avem opinii diferite?
– Ce înseamnă să înțelegi sentimentele și gândurile altcuiva?
🎨 Cum exprimăm emoții prin culori și forme?
– De ce unele imagini sunt luminoase și altele înfricoșătoare?
– Ce ne spun culorile despre cum se simte personajul care vede pisica?
🌍 Diversitate și acceptare
– Oamenii (ca și animalele din carte) văd lumea în moduri diferite. Putem învăța unii de la alții?
– Cum am putea aplica această lecție în relațiile noastre de zi cu zi?
✂️🎨 Activități post-lectură creative și educative
- 🎨 Desenează „pisica ta”
Fiecare copil desenează pisica așa cum o vede el/ea. Pot folosi stiluri, culori și forme diferite. Apoi, pot explica desenul în fața clasei. - 👓 Jocul „Vezi cum văd eu”
Fiecare copil alege un animal (ex: șarpe, pește, bufniță) și descrie sau desenează cum ar vedea acel animal o pisică. Apoi compară viziunea lor cu a altora. - 🗣️ Mic teatru de păpuși sau povestire
Se pot confecționa păpuși de deget sau mascote ale personajelor și relua povestea prin vocea fiecăruia: „Eu sunt șoarecele și am văzut o pisică uriașă și înfricoșătoare!” - 🌍 „Lumea prin ochii mei” – colaj
Copiii pot crea un colaj care să exprime „cum văd ei lumea” – folosind reviste, decupaje, imagini, desen, lipici și culori. - 💬 Întrebări cu mingea
Se aruncă o minge moale într-un cerc și cine o prinde răspunde la întrebări ca:
– Cum ai văzut tu pisica?
– Cine a văzut-o cel mai „aproape” de cum ai vedea-o tu?
🧠💛 Concluzie pentru copii și adulți
„Cu toții au văzut o pisică” este o poveste simplă, dar profundă, care ne învață că fiecare ființă are propria viziune asupra lumii. Nu trebuie să fim toți la fel – ci să învățăm să ne ascultăm, să ne respectăm și să ne înțelegem unii pe alții. 🐾🌈🧍♀️🧍♂️
📌 Dacă v-am stârnit interesul, vă așteptăm să ne vizitați și să cumpărați cartea de la Planeta Arthur din:
🔹 Băneasa Shopping City
🔹 Veranda Mall
🔹 Centrul Comercial Esplanada
🔹 Centrul Comercial Orhideea
🔹 Colosseum Mall