9 cataloage cu recomandări de lectură pentru elevi
La final de an școlar, cărți alese pentru vacanța mare:
270 de titluri, câte 30 pentru fiecare dintre cele nouă clase ale școlii generale.
Cititorii împătimiți știu cât de mult contează să te întâlnești cu o carte la momentul potrivit. E la fel de important ca a întâlni un profesor sau un prieten bun, care te ajută să descoperi cine ești cu adevărat și să crești. Se încheie un nou an școlar, unul atipic, și ne dorim cu toții o vară frumoasă și binefăcătoare.
Pentru toți cei care știu că cititul este o superputere, avem o veste bună. Cu gândul la vacanța de vară, am pregătit 9 liste cu recomandări de lectură pentru toți elevii, de la clasa pregătitoare și până la clasa a VIII-a. E destul să răsfoiești catalogul online adresat clasei pe care o vei absolvi și vei găsi 30 de cărți potrivite vârstei tale, grupate în funcție de anul școlar, dar și tematic. Nu doar că titlurile nu se repetă, dar sunt alese cu grijă, pentru toate gusturile și dispozițiile, de la aventură și istorie la cărți cu haz sau cu tâlc, povești reinventate, cultură generală, personaje imposibil de uitat și autori români, precum și o selecție de titluri din marea literatură.
Și, pentru că știm că dragostea de carte nu ține cont de vârstă, ai libertatea să găsești cartea perfectă printre titlurile de la finalul catalogului pe care l-ai selectat, unde se află listele pregătite pentru alte clase din ciclul tău (primar sau gimnazial).
Te invităm să descoperi pe site lecturile de vacanță pentru cititori redutabili și alți neînfricați exploratori.
Clasa pregătitoare - clasa a IV-a
Autori români, povești cu tâlc, aventură sau cărți cu haz. Am adunat în 5 cataloage recomandări de lectură pentru copii. Răsfoiește catalogul clasei care te interesează:
Clasa a V-a - clasa a VIII-a
Dacă, în schimb, exploratorul tău e mai mare și a trecut de ceva timp la lecturi fantastice, pline cu aventuri, istorie, mitologie și cultură generală, i-am pregătit 4 cataloage structurate pe clase, cu cele mai importante capodopere literare.
Sursa foto: https://imgur.com/a/GFZKP0R
Via: www.shutterstock.com
Cărțile sunt foarte importante pentru copil. De ce? Pentru că îl inițiază într-o lume a imaginației și a fantasticului. Îl învață să devină bun, să facă alegeri, să fie curajos. Cărțile îi oferă copilului cunoștințe, îl pregătesc pentru viață. Niciodată nu este prea devreme pentru relația dintre copil și carte. În plus, este întotdeauna o relație de lungă durată.
Cum acționează lectura asupra dezvoltării copilului:
►Îl ajută să asculte inițial povești, apoi să citească el însuși, să-și imagineze.
► Îi dezvoltă vocabularul.
► Îi transmite dragostea pentru învățat și lectură.
►Îi stimulează imaginația.
►Îi oferă informații despre lumea din jur.
►Îl ajută să se pună în diverse ipostaze, împreună cu personajele preferate sau singur.
►Îl ajută să depășească stările de stres.
Cum alegi cărțile pe care le recomanzi elevilor
Sunt câteva criterii după care ar trebui să se ghideze profesorii atunci când alcătuiesc lista de lecturi suplimentare:
►Cartea trebuie să fie pe înțelesul copilului.
►Trebuie să fie pe placul lui. Reține că unui copil, dacă îi place subiectul, nu va mai lăsa cartea din mână până la ultima pagină.
►Trebuie să fie cărți cu mesaje pozitive.
Sunt și alte lucruri la care trebuie să te gândești atunci când ai în vedere lista de lecturi pentru copii:
► Pentru copiii de până în 8 ani, trebuie să fie cărți cu imagini frumoase, cu text puțin și propoziții clare, cărți cu animale (pot fi și imaginare, le stimulează imaginația), sau cărți despre situații pe care le pot întâlni în viață.
► Pentru copiii de până la 10 ani pot fi cărți despre care au auzit, cărți de aventuri, cu personaje fascinante.
► Până la 12 ani deja sunt fascinați de personaje precum Harry Potter sau cu personaje care au vârsta lor, cărți de istorie, cărți cu descoperiri geografice, mistere.
► După 12 ani, tematica lecturilor se diversifică. Pot fi cărți despre autobiografii, personaje celebre, cărți de ficțiune, fantasy.
Ceea ce este cu adevărat important pentru copiii este că profesorii trebuie să modifice lista de lecturi suplimentare cât mai des, pentru a include pe listă și cărți noi, despre care copiii au auzit sau pe care poate ar dori să le citească.