Recenzie "Pulbere de stele" de Neil Gaiman

01 iulie 2014

"Pulbere de stele" sau "Stardust" după cum este numele original al acestei cărţi, stă la baza filmului cu acelaşi nume, film ce şi-a creat foarte mulţi fani. Nu ştiu de ce uitasem de existenţa acestei cărţi însă mă bucur foarte mult pentru că a apărut şi în ediţie hardback întrucât acum câţiva ani buni apăruse iniţial ediţia paperback care avea o copertă cu actorii din film.

Cum se întâmplă de multe ori, şi de această dată există diferenţe între film şi carte însă am considerat că difetenţele au fost unele plăcute, atât în carte cât şi în film.

Protagonistul acestei cărţi este Tristran Thorn, un tânăr care duce o viaţă liniştită în Satul Zidului alături de tatăl său şi mama sa (vitregă). Îndrăgostit până peste urechi de o anume Victoria Forester, acesta îi face o promisiune care pare imposibilă: să îi aducă o stea care căzuse din cer. Acceptul Victoriei îl trimite pe Tristran în aventura vieţii lui unde nu doar că va găsi steaua ci va afla mai multe şi despre mama sa adevărată şi despre originea lui. M-a atras foarte mult această carte şi am considerat-o ca fiind o lectură relaxantă. Nu mai citisem până acum nicio carte de-a autorului Neil Gaiman şi pot spune că această primă lectură m-a atras într-un mod aparte. Cartea cuprinde elemente fantastice şi cred că cel mai mult m-a impresionat faptul că o stea poate deveni o fiinţă umană atunci când cade pe pământ însă nu în orice loc...doar în ţinutul zânelor. Un alt element magic ce mi-a plăcut foarte mult a fost inorogul care i-a parte la acţiune încă din momentul în care se luptă cu un leu. Acţiunea este dezvoltată pe mai multe planuri, planuri ce îi urmăresc pe Tristran şi pe stea, pe o vrăjitoare plecată la drum să îşi capete frumuseţea şi pe Lordul Septimus care a avut succes în a-şi omorî aproape toţi fraţii.