DR. SEUSS - COTOI CU PĂLĂRIOI & COTOI CU PĂLĂRIOI SE ÎNTOARCE

06 iunie 2018

Dr. Seuss rămâne și azi unul dintre cei mai cunoscuți autori de cărți pentru copii. S-a născut în Springfield și era de părere că cei mici trebuie să aibă contact cu cărțile de la o vârstă cât mai fragedă. De-a lungul vieții, a scris peste 60 de cărți care s-au vândut în milioane de exemplare în întreaga lume.
A fost primul meu contact cu cărțile lui și am rămas surprins plăcută de stilul amuzant, glumele și giumbușlucurile personajelor, rimele atent construite, situațiile-limită și inevitabilul happy-end  în stil copilăresc.

Personajul acestor minunate cărți este un cotoi exuberant, amator de întâmplări amuzante și distracție pe măsură - un cotoi cu pălărioi, care consideră că viața e prea scurtă pentru a fi trist și care transformă orice moment într-o glumă bună. Cotoi cu pălărioi apare într-o zi ploioasă, când cei doi copii stăteau în fața geamului, plictisiți și triști din cauza condițiilor nefavorabile pentru joacă. Însă cotoiul are o soluție pentru orice - el cunoaște o mulțime de trucuri pentru a-i distra pe cei mici. "Eu știu jocuri o mulțime, orice jocuri v-ați dori / Ni se laudă cotoiul. / Știu chiar și scamatorii, / Ni se laudă cotoiul, săltându-și pălărioiul. / Știu scamatorii ciudate, / Care bat orice record. / Vi le fac, promit, pe toate, / Chiar și mama e de-acord!" Însă momentul de glorie se transformă curând într-un dezastru. Și când cei doi copii credeau că lucrurile nu pot să stea mai rău, cotoiul revine cărând o ladă roșie, lăudându-se din nou că îi va înveseli. Cotoiul nu vine singur - Lucrul Unu și Lucrul Doi sunt ajutoarele lui de nădejde pentru a crea un și mai mare dezastru...

Citește continuarea recenziei pe blogul Cititori feroce.