Lăsaţi cuvintele la îndemâna copiilor!

06 septembrie 2012

Probabil că atunci când spunem „poveste", primul cuvânt care ne vine în minte este „copil", iar perechea aceasta de cuvinte ar putea fi chiar nucleul unei poveşti despre douăzeci de alte poveşti scrise de cei mici. Despre ce este vorba?
În primăvară, a ajuns în mâna mea o carte. Ea se numeşte Ce poţi face cu două cuvinte, a apărut la Editura Art şi e o carte cu optsprezece poveşti, scrise de optsprezece scriitori, pornind de la două cuvinte. Volumul a fost coordonat de Liviu Papadima, ilustrat de Irina Dobrescu, iar partea inedită a constat în faptul că această carte invită nu doar la citit, ci şi la scris. Aşa că, pe coperta patru, a fost tipărit: Concurs - Locuieşte în poveste. Încântată fiind de ideea de la care s-a pornit în scrierea poveştilor, de poveştile în sine, dar şi de concursul provocator, am prezentat cartea copiilor de la Cercul de Scriere Creativă pe care îl coordonez la Palatul Copiilor.
Aripi şi lacrimă, cocoloş şi explorator, tatuaj şi pelerină sunt cele trei perechi de cuvinte de la care scriitorii, printre care Simona Popescu, Ioana Nicolai, Grete Tartler, Vlad Zografi, Robert Şerban, Radu Paraschivescu, Doina Ruşti sau Călin-Andrei Mihăilescu, au pornit în ţeserea poveştilor lor. Acelaşi joc, sau aceeaşi joacă, le-a fost sugerată şi copiilor, în ideea de a scrie şi ei poveşti pornind de la perechi de două cuvinte.
Aşa cum m-am aşteptat, copiii au fost încântaţi de ideea concursului şi nici mai mult, nici mai puţin de douăzeci au scris câte o poveste şi au trimis-o în format electronic pe platforma concursului, spre un juriu ce avea să selecteze poveştile ce vor constitui materialul pentru o a doua carte Ce poţi face cu două cuvinte - secţiunea Junior.
Perechile de cuvinte pe care le-au primit copiii ca puncte de plecare în propriile poveşti au fost multe şi provocatoare. De fapt, dintre cei douăzeci de copii, fiecare a avut o altă pereche, pentru că ele, cuvintele, au rulat ameţitor de repede în două coloane paralele, întocmai ca la aparatele de jocuri mecanice, iar la un moment dat s-au oprit şi s-au alăturat aleatoriu, două câte două: gheaţă şi peşteră, pelerină şi buburuză, stea şi somn, tiramisu şi explorator, poveste şi cocoloş, coadă şi întrebare, plaur şi tatuaj, combinofon şi ploaie, tatuaj şi sticlă şi altele.

Citiţi restul articolului aici.

Toate drepturile rezervate © Grupul Editorial ART